2023-03-07

Multifocale lenzen als anti-aging product

Geschreven door Ellen Fries (Menicon Duitsland)

In 2022 is meer dan 50% van de Nederlanders ouder dan 40 jaar1. Deze omkering van de leeftijdspiramide is voor verschillende aspecten binnen de maatschappij ongelukkig, maar aan de andere kant biedt deze ontwikkeling grote kansen voor uw bedrijf. Vroeg of laat wordt iedereen presbyoop en heeft dan een passend visueel hulpmiddel nodig.

Er wordt veel geld uitgegeven aan een jong uiterlijk

Het is ook een feit dat mensen tegenwoordig veel langer gezond, fit en lenig blijven en veel belang hechten aan een jeugdig, verzorgd uiterlijk. Vaak staat deze leeftijdsgroep er financieel wat beter voor dan jongere patiënten en zijn ze bereid veel geld te betalen om er jong uit te zien. Maatregelen als haarkleuring en antirimpelcrèmes zijn makkelijk verkrijgbaar en voor iedereen betaalbaar. 

Hoewel activiteiten zoals botox, ooglidcorrecties, peelings en cosmetische chirurgie duur en invasief zijn, zijn ze sterk in opkomst. Kosten noch moeite wordt gespaard om er een paar jaar jonger uit te zien. 

Multifocale lenzen als antiverouderingsmaatregel en verkoopbooster voor uw praktijk

Veel van deze verjongingsmaatregelen zijn duur, vermoeiend, tijdrovend en soms zelfs riskant. Het is dus een goede zaak dat er iets is dat ons zicht helpt, ons er jonger doet uitzien, dat gemakkelijk te gebruiken is, dat geen pijn doet en financieel niet kostbaar is - de oplossing is multifocale contactlenzen! Kunt u zich iets bedenken waardoor iemand er ouder uitziet dan armen die steeds langer worden of een hoofd dat krampachtig naar achteren is gekanteld wanneer men de kleine lettertjes probeert te lezen? 

U vraagt zich misschien af waarom er dan niet meer vraag is naar multifocale contactlenzen. Heel eenvoudig: omdat heel weinig consumenten, zelfs huidige contactlensdragers, weten dat zoiets bestaat en er dus niet eens aan denken om ernaar te vragen. Een recente studie2 wijst op het enorme potentieel bij de behandeling van patiënten met presbyopie. Patiënten van deze leeftijdsgroep ontvangen graag suggesties en aanbevelingen van hun contactlensspecialist, waaronder het upgraden van contactlenzen en opties om contactlenzen met een bril te combineren.  De dagelijkse problemen die de huidige contactlensdragers in deze studie ondervonden (zoals slecht zicht of toenemend ongemak met hun enkelvoudige lenzen) zijn vaak zaken die gemakkelijk kunnen worden aangepakt door extra advies van u als contactlensspecialist. 

Informatie als weg naar succes

Ga er dus niet vanuit dat uw klanten op de hoogte zijn van multifocale contactlenzen. Informeer hen over de mogelijkheid om hun presbyopie te corrigeren met multifocale contactlenzen. Profiteer van de grote bereidheid van uw presbyope klanten om geld en moeite te investeren in een jonger uiterlijk en biedt hen multifocale lenzen aan - een eenvoudig, zeer effectief en tegelijkertijd heel betaalbaar anti-aging product. 

U zult er versteld van staan hoe vaak dit gesprek nieuwe deuren opent en hoe de keuze voor contactlenzen het dragen van een bril complimenteert. Het is dus niet het een of het ander, maar het kan beide: contactlenzen en een bril.

Menicon is er om u te ondersteunen

Menicon kan u helpen met multifocale contactlenzen - wij bieden een breed scala aan hoogwaardige producten, van onze Miru-familie disposables, Kisu en maatwerk Indivisual tot RGP-lenzen. Wij helpen je ook graag met aanpastips en andere vragen. 

Gebruik onze gratis marketingmaterialen om multifocale contactlenzen in uw praktijk te promoten. 

Uw klanten zullen u waarderen omdat u ze helpt er jong uit te zien, actief te blijven en ze laat genieten van de voordelen van de vrijheid die het dragen van lenzen ze biedt!

Referenties:

  1. Centraal Bureau voor Statistiek (CSB)  https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/leeftijd/bevolking
  2. Exploring contact lens opportunities for patients above the age of 40 years Shehzad A. Naroo, Manbir Nagra, Neil Retallic,  Contact Lens and Anterior Eye
Terug naar het overzicht